Autóbusz ráfutásos ütközés passzív biztonságtechnikai vizsgálata
A kísérlet elsődleges célja az volt, hogy jól dokumentált kísérleti eredményeket szolgáltasson az ilyen típusú balesetek szakértői vizsgálataihoz.A tipikusnak mondható un .ráfutásos balesetek során az elől haladó járművek valamilyen forgalmi akadály miatt lassítanak, vagy megállnak és ekkor a hátulról nagyobb sebességgel, többnyire rövid követési távolsággal jövő jármű nekik ütközik. A hátsó ráfutásos balesetek során, amennyiben az utasok biztonsági övet használnak és az utastér nem deformálódik, ekkor elsősorban a nyakcsigolya igénybevételek okoznak maradandó személyi sérüléseket. A kísérletben és egy IKARUS 250 típusú autóbusz ütközött kettő előtte álló személygépkocsira. Az ütközési kísérlet kezdetekor a két személygépkocsit behúzott kézifékkel - az első gépkocsi az ütközés utáni elgurulást meggátolandó 1. sebességfokozatban - egymástól mintegy 3 m-es távolságban lévő helyzetben volt. Az üres autóbusz 50 km/h sebességre felgyorsulva és ütközés előtt kezdett lassítással V= 41,5 km/h sebességgel ütközött a személygépkocsikra. Az autóbusz ütközési paramétereinek valamint a kísérlet fénykép és video anyaga képezte a mérési dokumentációt.