Csuklós autóbusz járműdinamikai vizsgálata menetkísérletekkel

Korábbi vizsgálataink is megerősítették , hogy a csuklós autóbuszok menetviselkedése, összehasonlítva a sztenderd szóló autóbuszokéhoz határozott különbséget mutat, amelyet döntően a változó nagyságú terhelés és a kerék-talaj közötti lecsökkent tapadási viszonyok együttes hatására következik be a második csuklós tag belengése révén( sávszélesség növekedés) , valamint extrém esetben a jármű együttes oldalirányú csúszásával és a csuklós jármű becsuklásával. Járműtechnikai oldalról a becsuklás gátlóval felszerelt csuklós autóbuszok menetviselkedését szabványos hossz- és oldaldinamikai vizsgálatokkal lehet elemezni. Egy fejlesztési projekt során új megoldású becsuklásgátló berendezést alakítottak ki, amely megoldás az ilyen berendezéssel felszerelt csuklós autóbusz járműdinamikai jellemzőinek menetkísérletekkel történő vizsgálatát igényelte. A vizsgált jármű Ikarus 435.06 típusú csuklós, városi autóbusz volt, a csuklószerkezet hidraulikus munkahengerrel ellátott becsuklásgátló szerkezet. A tényleges kísérletek során ISO egyes sávváltás,  ISO kettős sávváltás,  ISO szlalom eszteket végeztünk elA vizsgálati eredményeket fénykép, video, és a mérési eredmények kiértékelésével dokumentáltuk.

Mérőhelyek az autóbuszon:

A nedves pályás sávváltás: